Suck

Blocket i all ära, men vad tror folk egentligen?! Folk tror dom kan få hur mycket som helst för lump, att en soffa från 80- talet kan kallas antik och att alla vita möbler är shabby chic!!! Blir så trött. Jag hade behövt en byrå, avlutad med tre lådor, fina beslag och lagom grov. Ja, den ska målas vit, eventuellt bruten i grått och ska förvara mina dukar och servetter. Hur svårt kan det vara, liksom?! Tydligen super...Antagligen för att jag inte är beredd att köra halva Skåne runt eller betala en halv förmögenhet bara för att det råkar vara lite poppis med dessa möbler. Men mest tror jag det beror på att jag inte går på den lätta som många Blocketannonsörer kör med..."byrå i mahogny/körsbär/faner som är lätt att måla om och göra chabby shic". Nä du, behåll du ditt lump eller släng det på tippen!

Har egentligen mer, icke Blocketrelaterat, som jag skulle vilja gnälla om men struntar i det. Nu har jag "gnällspikat" färdigt denna sidan lunch!

Bjuder på en bild från i onsdags, när vi var en snabb sväng på Hörby marknad. Enough said!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback