Steget efter eller varning för känsliga magar!

Oj, det var ett tag sedan. Har varit en hel del på sistone, inget avancerat och alldeles självvalt. Bland annat julbak hos Martins mormor, julhandling m Viggos farmor och faster (men dessa två är egentligen värda vars ett eget inlägg, fast sen…), besök på kyrkans öppna förskola, Lågedammsbadet i Hörby med Sixten och Alve, mina föräldrar på kvällsmat och annat smått och gått.

Men någonstans mitt i allt detta gick det snett. Något minst sagt "osjälvvalt" hände…var och hur vette tusan, kvittar egentligen. Natten till luciadagen (älskade mysiga dag) vaknade vi av att Viggo kräkte ner hela sin säng. Häpp! Tiden därefter har vi varit som i ett töcken; spyor, bajs, slö pojke med 39.5 i feber, ett barn som enbart velat ligga/hänga på min kropp och som absolut inte fått behålla det minsta tillstymmelse till näring. Häpp igen! På inrådan av 1177 åkte vi till vårdcentralen. In i ett isoleringsrum via ambulansintaget, lång väntan på en skräckinjagande doktor utklädd i rymddräkt, som konstaterade vinterkräksjuka. Häpp häpp häpp!

Det senaste dygnet har vi enbart bytt vattenfyllda bajsblöjor och matat vätskeersättning på tesked. Nu vilar snuttegossen bredvid mig i vår säng. Tur man har sin iPhone och adventsljusstakarna i fönstret :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback