Går det att konservera?

Synonym till konservera är "att ta tillvara"…Det är det jag gör just nu, tar till vara på de sista veckorna av min fulla tid med Viggo! Men går det att konservera och ta fram allt när det känns tungt och jobbigt?! Minnena av allt det fina vi har tillsammans och allt vi gjort under dessa snart 16 månader (har inte jobbat på 18…) konserverar jag i en god och söt lag långt in i mitt hjärta!

För mycket har vi gjort, helt utan att stressa eller vara i farten jämt och ständigt. Tur jag skriver upp vad vi gör både i min almanacka och i Viggos bebisbok. Och i min blogg, såklart!

Igår var vi i Malmö hos Sara. Vi bjöds på supersmarrig laxgryta, saffransskorpor, lek och bus med hunden Leo och en massa mysigt tjejsnack! Tack för en mysig eftermiddag!

På kvällen fortsatte myset, men bara för mammans del! Liten tur till Nova med Sofie, without kids! Fika, shopping och ensamsnack!

Idag har vi bara slappat. Viggo behöver få tillbaka sin ork innan allt ståhej i jul. Ikväll har vi varit hos mina föräldrar på god kvällsmat; paj, hembakt bröd, ostar och julmust. Niclas och Viggo satte ihop årets pepparkakshus ;) Tack för en mysig kväll! <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback