Försvinn dumma flygfä!

Denna vecka har mormor och morfar semester vilket innebär en massa mys! Idag ska vi åka en sväng till Lund.

Precis innan vällingen igår lekte Viggo med sin "sittbil" på golvet i köket och jag plockade undan efter ett bröd jag bakat. Allt är frid och fröjd tills Viggo lägger upp ett jättevrål! Ganska snabbt inser jag att det inte handlar om frustration över att inte kunna komma upp på bilen....utan att en geting sitter på hans högra långfinger!!!!! Jadå, den stack och jag skrek i högan sky! Han var otröstlig och mamman orolig! Superorolig! Martin körde snabbt bort till Dan och Johanna (Johanna är sjuksköterska och de har en flicka på drygt 2). Han kom hem med hela deras förråd av salvor! Ringblomsalvan var det som hjälpte!!!

Usch och hujeda mej vad jag hade ont i mitt mammahjärta! Vinsten är ju dock att vi nu vet att han inte är allergisk! Lite orolig natt förstås och ett uppvaknande kl 06.30. När hände det senast?!?! Men efter lite välling och mys sover han igen (och fortfarande!!!) :) Jag får väl ta mig upp och göra mig redo för dagens äventyr!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback